Michaelamichelleangelajonsson

Alla inlägg under juni 2011

Av Michelle Jonsson - 28 juni 2011 17:16

Andra dagen avklarad, riktigt trevligt faktiskt!

blev dock inge utgång idag för att det var mycket o göra.

Så blev lite mer jobb idag än igår, plus att Malin inte var där, så fick jobba med Iris och hjälpa henne med Patienterna istället, men det gick även bra det.

Men imorgon som tur är böjar jag klockan 13.00 till 19.00  lite senare med iaf, jag jobbar ju bara 6 timmar så det går nog snabbt får jag hoppas på.

Menmen blir väl en lugn kväll med filmer,

fast först blir det en springtur utt ett tag behöver komma ut!

så vi hörs..


How could you be so Heartless?


 

Av Michelle Jonsson - 27 juni 2011 22:54

I'll be there someday I can go the distance
I will find my way If I can be strong
I know ev'ry mile Will be worth my while


 

Av Michelle Jonsson - 27 juni 2011 17:24

Somnade runt 02.00  för att Felice kom in och prata med mig inatt. Men trevligt var det, men jobbigt o gå upp 10 i 7 för och göra mig i ordning för sommarjobbet.

Men som tur var så vaknade jag o kom inte försent, hehe.

Smsade Jossan kvart i 8  då vi tog sällskap till Wesslandia  för en arbetsdag, ganska trevligt faktiskt.

Det är direkt inte ett jobbigt jobb om man kan säga så, mata dom, prata med dom och gå ut och gå en prmenad och det är väl inte såmkt och gnälla om liksom.

Jobba till 14.00  sedan var det hem.

 Det första jag gjorde var o byta om och sedan ut till solen och sola i någon timme och sedan in i duschen och nu har jag inte en aning om vad som händer nu.

Tror det blir en film eller en promenad i det fina vädret, kan ju inte sitta inne och låta dagen bara glida förbi det går ju ej.

Så säger väl dock hejdå nu då!

  

Av Michelle Jonsson - 26 juni 2011 12:26

Åkte in till sjukhuset i Söndags har en inflammation i sidan där dom opererat bort njuren och den hade spridi sig hela vägen ner så jag kunde inte röra mig eller gå på toa och det gör fortf ont, men jag lever iaf..

Dom sa att det var tur att jag kom in så snabbt som möjlihgt, snabbt som möjligt?

har haft den här smärtan i över 1 år och dom har inte hjälp mig sjukt, men iaf dom såg det nu, ska väl vara glad nu kanske.

menmen kom hem i lördags och det känns skön.

Blenv en liten operation men ska tbx om 3 mpnader och går just nu på 4 olika mediciner men som sagt jag blir bra till slut.


Så ofattbart konstig känsla när jag låg inne på sjukhuset kände jag din närhet att du var nära och att du aldrig försvunnit bort, att du hjälpte mig egenom all denna smärta.

Jag sakanar dig något grovt mycket farfar det var över några år sen du dog, kommer knappt ihåg det längre.

Men hela den här veckan på sjukhuset det enda jag tänkte på var du!

du var som alltid här för mig, när jag var ledsen tröstade du mig men dina gåtor och ditt skratt,jag sakanr allt med dig.

Du var den som fick mig att känna mig speciell på det sättet du kollade på mig.

Du sa att du alltid skulle följa mina spår och hjälpa mig igenom allt och det gör du,

men jag saknar din närhet och jag saknar och kunna höra din röst och bara springa in i din famn och känna värmen som jag kände på sjukhuset.

Du var alltid här Farfar vad som än hände km du alltid så fort du kunde.

Även om du hade planer när jag ringde kom du och du gjorde det hela så mycket bättre, så varför försvann du?

Vi hade våra undebara stunder och ingen kan ersätta dom, bara du och jag kunde våran sak.

Kommer ihåg den sista julen med dig, du och farmor kom till oss och du hade en tomtemask och jag bara skrek på pappa att det var ett monster som ville krama mig.

Du stod där vid dörren och bara skratta med ditt underbara skratt och du tog av masken och jag sprang allt vad jag hade till dig och fick min kram.

Och du hade din humor.

Efter några veckor efter träffades inte vi på ett tag, jag frågade pappa varför då svarade han att du låg inne på  sjukhuset jag tjatade hela tiden om att jag ville träffa dig, men pappa visste vilken plats du hade i mitt hjärta.

Han sa att du skulle bli bättre, men det blev du inte.

Kommer ihåg att mamma o pappa åkte in till sjukhuset o mamma kom hem med tårar och sa att det hade spridit sig i hela kroppen och att det var försent och bota det. Jag visste inte vad jag gjorde men jag satte mig och kollade igenom alla bilder vi tagit genom åren. Du var inte min riktiga farfar men du var den farfar som min riktiga farfar jag har känt dig i hela mitt liv och min riktiga han vet jag inte ett dugg om, men du, allt var perfekt med dig.

Ingen kan vara som dig så givmild, glad och har ett hjärta av guld.

Varför Farfar? varför just du?

du hade aldrig gjort någon skadda till någon annan, så varför du?

gud straffar dom snälla personerna..

Det var en kall dag och hela familjen åkte till dig, jag såg dig jag såg hur du led verkligen, såg hur ont du hade.

Du kunde inte prata inte göra ett dugg du kollade på mig och jag började falla tårar, du gav mig den blicken du alltid gav mig att jag skulle vara stark och glad för din skull och det är jag, men att du bara försvann så där.

Jag hann aldrig säga hejdå, jag fick min sista kram, men inte ett hejdå.

Dagen därpå ville pappa o mamma att jag o micke inte skulle följa med för att din tidvar inne och du skulle försvinna bort..

Det var en hemsk känsla jag fattar inte att du är borta!

Jag älskar  dig fortf hur mycket som helst och kommer alltid se upp mot dig!

vackraste stjärnan uppe i himmlen det är du farfar!   

    JAG ÄLSKAR ER ALLA!

FAST JAG INTE ALLTID VISAR DET VILL JAG ATT NISKA VETA ATT NI 3 ÄR MITT ALLT!

Av Michelle Jonsson - 16 juni 2011 22:57

Trying hard do play by the rules, but everytime i success, It feels like im just failing all over again and I have to start all over and play by the hard rules.
Just to make me proud of myself..


 

Av Michelle Jonsson - 15 juni 2011 22:01

Dagen rullar på som vanligt vaknade upp runt halv ett, ett någon gång där iaf.

Gick ner och började röja udan en massa saker från bordet, sedan kom Micke hem så pratade med honom ett tag..

Efter det gick jag upp  o kollade på film som jag har gjort typ hela dagen annars.

 Eller jag o Micke drog ut o spelade lite fotboll vid kanske 8 tiden, vi kanske spela i en halvtimme, timme kommer inte ihåg..

Menmen ska hoppa ner i säng nu.


Tonight I've fallen and I can't get up
I need your loving hands to come and pick me up
And every night I miss you
I can just look up
and know the stars are
holdin' you, holdin' you, holdin' you tonight

 

Av Michelle Jonsson - 14 juni 2011 21:37

HAHA va har du för fel egentligen?

du blir arg på  mig för något som är sant och något som du själv orsakat?

kanske dags och börja fundera på att det inte bara är du som alltid har rätt...

Jävla KÄÄÄÄÄÄRRRRRIIIINNNGGG!


Ajja drog till Skärplinge och var med Isolde,Emma och John ett tag sedan blev det en film sväng.

Tog dock bussen hem 20 i 9.


IT feels so great to just be me sometimes!

 

Av Michelle Jonsson - 12 juni 2011 00:08

Drog iväg till Tierp o fira Ralle en snabbis med Micke då Erika och fler personer var där.

Käkade tacos och prata, tog sedan bussen till Skärplinge och träffade på  folk men drog hem ganska snabbt pga alla mygg som surra omkring!

kom hem och upp till datorn och nu blir det film.


Celebrate the summer
Dive into the sea
Celebrate the feeling
You and me
Take me to the ocean
Living life supreme..
Take me to the hot summer dream


 


Presentation


Mitt namn är Michelle Jonsson och bor i Karlholm vilket ligger 2 mil från Tierp. Är tillsammans med mannen jag verkligen älskar sedan 18/10-10 och väntar vårt första barn nu i år den 24/8 så nu kommer ni få läsa väldigt mycket om min vardag om bebisen oc

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards