Michaelamichelleangelajonsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Michelle Jonsson - 27 juni 2012 14:10

Relationer bygger till stor del på upp- och nergångar och det är också det som gör dem levande. Du kan jämföra detta med teater eller en tv-såpa, där hela stimulansen ligger i relationsbaserade konflikter. Utan konflikter skulle pjäsen eller tv-programmet bli lika platt som ett liv utan upp- och nergångar, vilket relativt snabbt skapar tristess och destruktiva mönster.

För att ge utrymme till en relation att växa, så behövs motsättningar och att ni är oense mellan varven. Det är inte fel att tycka olika och det är olikheterna som gör skillnaden som är skillnaden, mellan en levande relation och en som istället är kvävande. Ett alternativ till det vanliga agerandet som ofta tar sitt uttryck genom skratt, ilska, gråt eller andra sinnesstämningar, är att bestämma sig för att alltid se relationens positiva intentioner.

Om en person har gjort på ett sätt som i dina ögon upplevs märkligt, så ställ frågor, coacha och bemöt svaret med nyfikenhet. Du lär dig mera genom att fråga och se möjligheter och genom att förutsätta att alla vill dig gott. Det finns ingen kritik utan bara feedback... feedback som gör dig starkare och bättre på att uppmärksamma dina starka och svaga sidor i olika former av relationer.  
 

Börja med målet att bli älskad av få, omtyckt av många och respekterad av alla... !

 

Dina val ligger hos dig, i dina händer, i dina tankar och dina värderingar!

Av Michelle Jonsson - 16 juni 2012 21:05

So lets do It again!

Lever livet i Skärplinge det får väl dugga med tanke på att man inte har något bättre för sig alls!

har städat lite i lägenheten men det blev inte alls mkt drog iväg ett sms till Linus om han vill käka pizza m mig och så klart ville ju gullungen det. Johan & Joel följde ju också med så det blev trevligt.

Sen kom Felicia och vi började planera om vad vi skulle göra på Onsdag och det löste sig det med!

Pontus är på nå äcklig fotbolls sak så han bara lämnade mig, men det klarar jag ju! ;)

heheh men nu säger jag hejjdå!


TUFFA ORD!


 

Presentation


Mitt namn är Michelle Jonsson och bor i Karlholm vilket ligger 2 mil från Tierp. Är tillsammans med mannen jag verkligen älskar sedan 18/10-10 och väntar vårt första barn nu i år den 24/8 så nu kommer ni få läsa väldigt mycket om min vardag om bebisen oc

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards